Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 116 098 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS
Kategorie

Nie lubię WOŚP

sobota, 09 stycznia 2010 4:31
Skocz do komentarzy

 

Nie lubienie WOŚP jest zajęciem ryzykownym. Człowiek staje się potworem atakującym dobroczyńcę noworodków, niemal moralnym dewiantem na którym koniecznie trzeba dokonać linczu, przynajmniej medialnego.

Ja tymczasem WOŚP nie lubię i nigdy złotówki na tę imprezę nie dałem. Czyż nie jestem odrażający?

Moje obiekcje do WOŚP mają charakter emocji oraz pytań. Jeśli chodzi o emocje, to patrząc na WOŚP mam wrażenie, że organizatorzy i uczestnicy są na tak zwanym haju, bo się bez przerwy drą, krzyczą, wrzeszczą. Może to się dzieje bez wspomagania farmakologicznego ale efekt jest dla mnie odpychający.

Pytań związanych z WOŚP a w zasadzie wątpliwości mam więcej. Wydaje mi się – może się mylę – że w atmosferze wrzasku tworzone są mity, które tylko częściowo odpowiadają prawdzie. Cóż to za mity?

Mit Jurka dobroczyńcy.

Nie mam tu na myśli oficjalnych informacji, które gdzieś położone w dokumentach na serwerach cicho sobie przebywają nie dostając się do obiegu publicznego czy świadomości przeciętnych odbiorców WOŚP. Mam na myśli ich podstawową wiedzę, podstawowe wrażenie. To wrażenie jest takie, że Jurek robi to wszystko dla dzieci!

Akurat. Byłoby tak, gdyby po pierwsze: Jurek pracował społecznie (wiem wiem, że nie musi), po drugie zaś, gdyby zebrane pieniądze były wykorzystywane wyłącznie na deklarowane cele. Drzewniej sprawdzałem i wyszło mi, że Jerzy Owsiak pobiera wynagrodzenie od fundacji organizującej WOŚP przez rok zupełnie cały. Pobiera je w październiku, pobiera je w maju, pobiera je także w lipcu i w sierpniu gdzie przecież gorąco i napić się czegoś trzeba. Plotki głoszą, (a fe) że nawet rodzina pana Jurka, pobiera środki na życie z tego samego źródła. Plotki tej nie sprawdziłem ale gdyby to była prawda...

Czy to źle, że WOŚP jest źródłem utrzymania rodziny i stałego wynagrodzenia Jurka? Oczywiście, że to nic złego. Złe jest tylko to, że fakt ten nie funkcjonuje w świadomości większości osób płacących pieniądze na WOŚP. Powinny mieć po prostu świadomość, że są to w części środki utrzymania życia Jerzego Owsiaka na znacznie wyższym od donatorów poziomie. Powinni wiedzieć, że Jurek robi to także po prostu dla siebie, najzwyczajniej, finansowo, by żyło mu się dostatniej od tych, którzy dają pieniądze.

Mit pomocy biednym dzieciom.

Orkiestra Świątecznej Pomocy nie pomaga wcale dzieciom. Istnieje cały szereg osób i instytucji pomagających ludziom w różnej sytuacji i wieku. Wygląda to tak, że osoba, która kwalifikuje się do pomocy świadczonej przez taką instytucję, pomoc tę uzyskuje. Może to być forma stypendium, forma pomocy finansowej, forma pokrycia kosztów leczenia itp. Wydaje mi się, że żadne polskie dziecko – pomocy od WOŚP nie otrzymało. Gdyby tak miało być, to po prostu WOŚP zwracałby np. rodzicom dziecka koszty niezbędnych płatnych zabiegów lekarskich. W ten sposób finansowałby czas lekarzy, sprzęt i wszystkie środki składające się realnie na pomoc dla dziecka, której nie jest ono w stanie uzyskać w ramach publicznej służby zdrowia.

Takie działanie jednak, wymagałoby – działania! Wymagałoby pewnego wysiłku celem pomagania dzieciom. Ciągłej działalności. Tymczasem chodzi o jednodniowe show szybki zakup i przekazanie sprzętu i … już! Można się zająć realizacją przystanku piwo w błocie.

Ponieważ WOŚP nie pomaga dzieciom, to komu pomaga. Otóż pomaga ona publicznym szpitalom zwiększając ich majątek o nowoczesny nie zawsze najpotrzebniejszy sprzęt. Publiczne szpitale otrzymawszy nowy sprzęt za część pieniędzy wyłudzonych od obywateli przez WOŚP, mogą następnie się sprywatyzować i świadczyć za następne pieniądze usługi na tym sprzęcie.

Mówiąc krótko poprzez WOŚP donatorzy inwestują w dobre i wygodne życie organizatora akcji, pomagają mu w budowaniu roli showmena i organizowaniu przystanków muzycznych, oraz inwestują w państwową służbę zdrowia, która lada chwila może się przekształcić wraz ze sprzętem zakupionym za ich pieniądze w służbę prywatną.

Mit ogromnych efektów finansowych akcji WOŚP.

Ilekroć mowa o efektach WOŚP podawana jest jakaś suma w złotych polskich, zebrana od ludzi oraz wyliczenie sprzętu zań zakupionego. Wielkość sumy w zestawieniu z dochodami przeciętnej osoby wrzucającej do puszki ma za zadanie rzucić ją na kolana w uwielbieniu dla Jurka, który tego dokonał.

Czy zatem suma zebrana przez WOŚP jest duża czy mała. Relacjonujące imprezę media na progu orgazmu i szaleństwa ekscytują się tą sumą jako galaktycznym dokonaniem ludzi ciepłych serc, przed światłym apostolskim przewodnictwem wielkiego miłośnika dzieci. Tymczasem jest to po prostu jeszcze jedna inwestycja w środki trwałe publicznej służby zdrowia, która z kolei jest finansowana także z pieniędzy obywateli, tyle że pobieranych przez aparat skarbowy. Proporcja kwoty zebranej przez WOŚP do kwot wydawanych przez obywateli drogą budżetową jest po prostu śmieszna.

Atrakcyjność sumy zebranej przez WOŚP nie wytrzymuje także próby porównania z sumami zbieranymi przez np. Caritas. WOŚP zbiera o rząd wielkości mniejsze kwoty, a na ich widok nocnikarze i nocnikarki w telewizji doznają stanów euforii, która ma się także udzielić oglądającym te relacje odbiorcom.

Oceniając efekt finansowy WOŚP zawsze trzeba brać pod uwagę dodatkowe koszty, czyli środki jakie muszą być wydane z publicznego zasobu aby WOŚP przeprowadzić. Nikt wiarygodnych i dokładnych szacunków nie przeprowadził. Tymczasem trzeba wziąć pod uwagę wydatkowanie pieniędzy przez publiczną telewizję. Od dwóch do dziesięciu milionów złotych. Kwoty wydatkowane przez samorządy na realizację imprez w terenie. Na przykład sylwester w Łodzi, Warszawie, Krakowie kosztował od 3 do 4,5 mln złotych na miasto. Zakładając koszt 0,5 mln złotych na miasto wojewódzkie mamy już następne 8 milionów. Tymczasem impreza odbywa się w ogromnej ilości mniejszych miast.

Dodatkowo do oszacowania należałoby wziąć pod uwagę koszty służb publicznych zaangażowanych w imprezę. Wydaje się prawdopodobnym, że wielkość środków publicznych wydatkowanych by impreza Jurka Owsiaka mogła dojść do skutku wynosi od połowy do nawet całości kwoty przychodów ze zbiórki. Oznacza to, że dla społeczeństwa, zakup urządzeń przez WOŚP jest nawet dwukrotnie droższy w stosunku do jego ceny. Droższy bo większy o nakłady publiczne na realizację WOŚP.

Mit beneficjentów WOŚP czyli kto ostatecznie zyskuje.

Reasumując wydaje się, że WOŚP jest zbiórką na sprzęt państwowej służby zdrowia oraz na prywatne i zawodowe życie Jerzego Owsiaka. Inwestycją, wskutek której koszt zakupionego sprzętu przekracza pewnikiem dwukrotnie koszt nabycia tego sprzętu na drodze tradycyjnej. Wygranym jest Jurek Owsiak oraz subkultura młodzieżowa „róbta co chceta w błocie”. Społeczeństwo za podwójną stawkę kupi sprzęt szpitalom, które się następnie sprywatyzują i będą pobierać opłaty za świadczone usługi. Dlatego nie lubię WOŚP. Nie lubię tego krzyku, mieszania i wrzasku. Nie lubię gdy nie wykłada się kawy na ławę tylko mruga okiem a krytyków obdarza medialną i emocjonalną infamią. Nie lubię i już.

oceń
29
3


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy
  • dodano: 12 stycznia 2014 5:35

    https://imagizer.imageshack.us/v2/447x366q90/593/h0fi.jpg

    autor VforVendetta

  • dodano: 29 stycznia 2013 17:42

    Zeby było śmieszniej fundację może skontrolować tylko minister i starosta, który podskoczy mafii WOŚP ??? żaden więc wasze pieniądze idą gdzie chcą, zarząd to mr owsiak i jego żona, 3 ci sięnie liczy ale czy byłby to przypadek ???
    Takie mamy prawo na przekręciaży ....

    autor głupi

  • dodano: 29 stycznia 2013 17:26

    A ktoś wie za czyje przestał się jąkać ???
    Parcie na szkło mu nie pomogło. Zbiera na dzieci bo najlepiej na to wyciągnąć, na staruszków bo oni jeszcze mają i dadzą.
    WOODSTOCK robi w podzięce za wośp, czy są dam dzieci które zbierały i ci którzy dali, czy banda narkomanów ??? A na takiej imprezie finansowanej z fundacji da się wyciągnąć kasę do ręki .. Jedna wielka obłuda. A światełko do nieba ile kosztuje ??
    Gospodarkę chińską tym wspomaga ???, Czy kolejny przekręt ?? Działają jak Harii Kriszna, musisz dać i to jużnie złotówkę, a ten kto nie da jest potępiany. Gdzie jest CBA ??? Ale nikt siętym nie zajmie bo i telewizje mają tani program na cały dzień ... żaden redaktor nawet nie podejdzie do tego bo mu nie wolno, a jak telewizja to i politycy bo to jedna banda. ślijcie linki do tego miejsca wszystkim znajomym, Już wiele fundacji pokazało co potrafią.

    autor Jacek

  • dodano: 15 stycznia 2013 14:27

    Wszystkim, którzy tak się zachwycają działalnością Mr Owsiaka polecam spojrzenie na rozliczenia finansowe fundacji na stronie WOSP. A można tam znaleźć bardzo ciekawe rzeczy np to że na koniec 2011 roku fundacja miała w posiadaniu nieruchomości które są wyceniane na circa 16 mln złotych. Za co zostały kupione i czy rzeczywiście są tej fundacji niezbędne?
    A kto jeszcze wierzy że Mr Owsiak nic nie zarabia na fundacji polecam poszukanie powiązań pomiędzy WOSP a firmami Złoty Melon i Mrówka cała. Można się doszukać ciekawych rzeczy o których jest dziwnie cicho ...

    autor tsb

  • dodano: 14 stycznia 2013 22:50

    kiedyś na jarocinie chcieliśmy się dostać do pankowego zespołu po autograf, przyłapani na tak niecnym planie zdobycia autografów z polecenia kierownika Owsiaka zostaliśmy usunięci siła z miasta Jarocin pod eskortą milicji.

    autor kartos

  • dodano: 14 stycznia 2013 22:43

    Szczera prawda, podzielam opinię.
    Wszyscy którzy tego jeszcze nie widzą są zacofani społecznie.

    autor jaron

  • dodano: 13 stycznia 2013 14:45

    Trudno odmówić logiki :( Coś w tym jest. I jeżeli jest tak jak piszesz znów ktoś zrobił dobry interes na społeczeństwie.

    autor Piotr

  • dodano: 07 stycznia 2013 23:28

    Większych bredni dawno nie czytałam, poważnie...
    Widać totalny brak wiedzy w tym temacie i absolutną awersję do Jurka - bo tak i już... (to takie typowe dla "pewnej" grupy społecznej).
    Wmawianie sobie i innym, że państwo ma jakieś obowiązki, że sprzęt i tak by kupiło itp, jest już szczytem - czy Ty człowieku nie widzisz gdzie żyjesz?
    Ja mam to w nosie ile z tych pieniędzy idzie dla Owsiaka itp, nie obchodzi mnie to i w przeciwieństwie do niektórych nie mam jakiś dziwnych kompleksów z powodu "rzekomych" zarobków innych ludzi. Dla mnie ważne jest to, co trafia do dzieci i to jak bardzo zwiększa się świadomość ludzi.
    Ps. Nauka pierwszej pomocy również wydaje się przydatna (jak i inne takie) - ale co ja tam wiem.

    autor Justyna

  • dodano: 11 stycznia 2012 18:23

    100% racji. Płacę co miesiąc ZUS i bandyckie podatki i nie zamierzam finansować Owsiaka i dofinansowywać służby zdrowia - potrzebny i dobry sprzęt w szpitalach to PSI obowiązek państwa i armii urzędasów i nie potrzebny jest ten coroczny dobrowolny datek na te cele.

    autor kikimora13

  • dodano: 09 stycznia 2012 20:15

    Święte słowa nigdy nie wierzyłem Owsiakowi , to złodziej i obłudnik , tylko udaje rzekomą pomoc !!!! precz z WOŚP

    autor Radek

  • dodano: 08 stycznia 2012 23:24

    Nie zgadzam się!
    Z czego miałby J. Owsiak żyć? WOŚP to nie tylko jeden dzień, to cały rok pracy, przygotowań itp.
    A jeśli chodzi o to czy istnieje dziecko które co "dostało"? Odpowiem tak: dotrzyj autorze do źródel a potem pisz. Jestem mamą bliźniąt wcześniaków. Gdy się urpdziły leżały w inkubatorach kupionych przez WOŚP. Nie wiem czy wiesz, że każde, podkreślę KAŻDE dziecko w Polsce jest badane po urodzeniu pod kątem tzw. przesiewowego badania słuchu. Badanie to w całości jest wykonywane na sprzęcie od WOŚP. Nie będę pisała innych namacalnych przykładów, ale moja rodzina jest przykładem namacalnego odbiorcy środków z WOŚP

    autor ellllla

  • dodano: 08 stycznia 2012 22:07

    dobrze mówisz ;p

    autor basket

  • dodano: 08 stycznia 2012 16:52

    Faktycznie cała rodzina pracuje u Owsiaka, córka studiuje w Stanach gdzie studia są bardzo drogie, zastanawiam się skąd Owsiak ma na to pieniądze, z fundacji czy z wywiadów i innej pracy? Wydaje mi się że wszystko leci z fundacji. Eksperci w fundacji z rodziny? Żona dyrektorem medycznym? Córki też tam zatrudnione. Coś w tym chyba jest nie tak.

    autor przme77

  • dodano: 08 stycznia 2012 16:52

    Faktycznie cała rodzina pracuje u Owsiaka, córka studiuje w Stanach gdzie studia są bardzo drogie, zastanawiam się skąd Owsiak ma na to pieniądze, z fundacji czy z wywiadów i innej pracy? Wydaje mi się że wszystko leci z fundacji. Eksperci w fundacji z rodziny? Żona dyrektorem medycznym? Córki też tam zatrudnione. Coś w tym chyba jest nie tak.

    autor przme77

  • dodano: 07 stycznia 2012 18:06

    Zgadzam się z panem Markiem, który napisał tego bloga. Ja także nie jestem za WOŚP i bardzo się boję, że któregoś pięknego dnia cała prawda wyjdzie na jaw (chodzi mi o wzbogacanie się p. Jurka przez dobroduszność zwykłych obywateli). Ludzie wtedy przejrzą na oczy i nigdy już nikt nie będzie chciał pomagać. Szkoda tylko, że dorabia się na biednych, niewinnych w dodatku schorowanych dzieciach. A jak wiadomo, cały sprzęt, który kupowany jest za pieniądze WOŚP, to tylko przykrywka, żeby zamydlać ludziom oczy. A jaka jest prawda? To wie tylko pan Jurek i jego prawnicy, który wszystko trzymają w ryzach, żeby nic nie przedostało się do wiedzy publicznej.

    autor evii

  • dodano: 06 stycznia 2012 23:08

    wielka orkiestra swiątecznej pomocy to bujda dla naiwnych

    autor ggg

  • dodano: 04 stycznia 2012 14:09

    Zapraszam do zapoznania się z bilansem fundacji wośp, Owsiak nie bierze od nich ani gorsza. Według oświadczeń przysługuje mu jedynie samochód służbowy oraz komórka.

    autor Sorneto

  • dodano: 07 marca 2011 7:39

    CARLTAS DOSTAJE MILIONY OD PANSTWA A LUDZIOM DAJE Z TEGO 25% TO CARITAS WYCIAGA LAPY PO PIENIADZE ALE TE PIENIADZE JUZ ZOSTAJA U NICH . IDZ DO CARITASU CZY CI POMOGA NIE

    autor MONA

  • dodano: 20 stycznia 2011 23:42

    Wiele rzeczy mnie denerwuje, ale jest faktem, ze widać w szpitalach te serduszka na urządzeniach. Ze swej strony zastanawia mnie dlaczego ten gość co rozdawal za darmo chleb biednym musi teraz zapłacić podatek od darowizny a reszte polaków nie musi zapłacić podatku od darowizny na wośp?
    Jak ktoś mądry to niech mi to wytłumaczy.

    autor meyer

  • dodano: 10 stycznia 2011 17:35

    Dobry tekst. Ja bym się swoją drogą przyjrzał zeznaniom finansowym Jurka i finansom WOsp bo coś mi sie zdaje, że czasem na kampanie pewnych partii poszło troszkę.

    autor jakub

    blog: niemambopoco

Zapamiętaj Nick

Zapamiętaj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuję regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania jego postanowień.

czwartek, 18 września 2014

Licznik odwiedzin:  128 928  

Kalendarz

« wrzesień »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Wyszukaj

Najlepiej ogladac w "Mozilla Firefox"

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Uchodźca polityczny w Australii od 22.09.1985 r Skazany na 2 lata pozbawienia wolnosci z art.46 ust.1 dekretu z 12.12.1981r o stanie wojennym. NSZZ SOLIDARNOŚĆ w Toruniu (1980 - 1985) Adelaide-Australia

Dla zdrajców, dla wszelkiej maści szubrawców, a także dla kilku milionów politycznie ociemniałych Polaków - prawda jest zawsze "kontrowersyjna", a tym samym "kontrowersyjni" są jej obrońcy i głosiciele. POLAKU!!!OBUDŹ SIĘ WRESZCIE !!!POLSKA JEST ZAGROŻONA! Niedługo Polska nie będzie polska.




Pogoda Adelaide
© meteogroup.pl
CZAS W ADELAIDE- AUSTRALIA O WOLNY KRAJ BŁAGAMY CIĘ PANIE! - Adam SZEWCZYK OJCZYZNA - KS. STEFAN CEBEREK <img Locations of visitors to this page

Pod Prąd - Stanisław Michalkiewicz Krzysztof Wyszkowski Nocna zmiana
Andrzej Rosiewicz - Pytasz Mnie

”Afery

Statystyki

Odwiedziny: 128928
Wpisy
  • liczba: 193
  • komentarze: 251
Punkty konkursowe: 200
Bloog istnieje od: 1985 dni

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl